سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جلوگیری از صداهای مضر

 در این مقاله قصد داریم به جلوگیری از صداهای مضر بپردازیم،  زندگی امروزی مملو از سر و صدای ناخواسته است که در داخل و یا خارج ساختمان تولید شده و موجب آزار شنونده می شوند. امروزه در خیلی از خانه ها، به منظور بزرگتر نشان دادن محیط خانه، دیوارهای داخلی را حذف می کنیم.

آلودگی صوتی در خانه: راهنمای جلوگیری از صداهای مضر

در ادامه به پیشنهاد و بررسی بعضی از روشهای ساده عایقکاری صوتی برای جلوگیری از صداهای مضر در منزل می‌پردازیم:

1- بستن منافذ ورود و خروج هوا

هر منفذی که هوا بتواند از آن عبور کند، صدا را هم می تواند انتقال دهد. کلیه منافذ موجود در سقف ها و دیوار ها نظیر اطراف جعبه تقسیم های برق، کانال ها و داکت ها، سیم ها و هرجایی را که شیئی از داخل دیوار یا سقف عبور می  کند با بتونه یا فوم پلی اورتان درزگیری نمایید.

2– عایق بندی پنجره ها و استفاده از شیشه های دو جداره

پنجره های ساختمان در عایق بودن صوتی آنها بسیار تاثیر دارد. اگر پنجره ها دوجداره باشند، صداها بسیار کمتر از خیابان به داخل خانه نفوذ می کنند، اما اگر حتی پنجره های دوجداره به صورت استاندارد نصب نشده باشند، ممکن است خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهند. حتما از عایق بودن درست پنجره های خانه خود مطمئن شوید. برای جلوگیری از صداهای مضر در منزل درزگیری پنجره ها بسیار مهم است.

3- جلوگیری از ایجاد “کانال های عبور صدا” در دیوارها

اگر می خواهید از شر آلودگی صوتی در منزل تا حدودی خلاص شوید، هنگام ساخت بناهای جدید، کلیدهای برق و دریچه های هوا را در داخل دیوارها پشت به پشت هم قرار ندهید. این کار عث می شود تا مسیری برای انتقال صوت در دیوارها به وجود بیاید.

4- از مصالح سخت استفاده نکنید

مهم ترین ویژگی یک عایق صوتی مناسب، زیاد بودن وزن ویژه، نرمی طبیعی، ظرفیت بالای جلوگیری از صداهای مضر و غیر قابل نفوذ بودن است. مصالح سخت, صوت را به آسانی از یک مکان به مکان دیگر انتقال می دهند. بنابراین بهتر است از این نوع مصالح کمتر استفاده کنید تا آلودگی صوتی در منزل کاهش یابد.

5- استفاده از یک لایه انعطاف پذیر نظیر فوم منبسط شونده

استفاده از لایه انعطاف پذیرنظیر فوم منبسط شونده به شما در جدا نمودن لوله ها از غلاف ها یا سوراخ هایی که از آن عبور می کنند کمک خواهد کرد و تاثیرات زیادی بر جلوگیری از صداهای مضر دارد.

6- عایق بندی صوتی در دیوارهای سرویس بهداشتی ها

جهت جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق های مجاور، به منظور جلوگیری از انتقال صدای نامطلوب جریان سریع آب به هنگام تخلیه فلاش تانک سرویس بهداشتی، لوله های پلاستیکی تخلیه آب را عایق بندی کنید. در صورت امکان، در اینگونه موارد از لوله های چدنی استفاده نمایید و یا اینکه در دیوارها از عایق صوتی دیوار استفاده نمایید. ای روش ها آلودگی صوتی در خانه را کاهش می دهد.